Wednesday, August 5, 2009

Perkongsian Bersama Sahabat-Sahabat

Sebelum ini saya telah menjelaskan keadaan suasana di sekolah, hari ini saya ingin berkongsi dengan sahabat-sahabat berkaitan beberapa perkara dalam sekolah yang saya praktikum ini.

Pertamanya, ketika berjumpa dengan seorang guru, dia bagitau kepada saya " amin, awak nak tau dak, sekolah ini sebenarnya tidaklah berapa memuaskan dalam bidang akademiknya, itulah awak tengok pelajar-pelajar sini tidak pentingkan pelajaran, ikut suka mereka ja nak datang ke sekolah ka tak " jelas cikgu itu.

Selama perbincangan dengan guru-guru sekolah ini, semuanya memberitahu bahawa sekolah tidak mementingkan akademik sangat. Sepanjang saya memulakan praktikum sehingga hari ini sudah tiga majlis yang telah diadakan.Terdetik dalam hati, selepas ini program apa pula yang akan diadakan di sekolah ini.

Walaupun aktiviti banyak, tetapi yang tidak membuatkan saya rasa tidak boring adalah mendengar kelakar dari guru-guru sekolah ini. Guru-guru di sekolah ini sporting dan baik. Semuanya boleh di ajak makan bersama dan dibawa berbincang.

Oleh kerana sekolah ini kebanyakan dipenuhi oleh anak-anak orang asli, ia lebih menumpukan kepada aktiviti muzik, peralatan yang lengkap disediakan oleh pihak sekolah untuk pelajar belajar berkaitan muzik.

Sesampai saja aku ke sekolah ini, terasa pelik kerana aku mendapati pelajar bermain gitar dan mahir bermain alat-alat muzik. Aku hairan, almaklumlah semenjak aku belajar sehingga hari ini tidak pernah aku sampai ke sekolah yang menyediakan kepada pelajar untuk belajar muzik.

Kadangkala terfikir juga, kemanakah arah tuju yang aku nak bawa kepada pelajar sekolah ini.....bersambung.

0 comments:

About This Blog

Footer

  © Blogger template 'External' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP